Świadczenia z Funduszu Alimentacyjnego

Miejsko-Gminny Ośrodek Pomocy Społecznej w Bornem Sulinowie realizuje zadania wynikające z ustawy z dnia 7 września 2007 r. o pomocy osobom uprawnionym do alimentów.

 

Zadania wynikające z ustawy o pomocy osobom uprawnionym do alimentów realizowane są przez Sekcję Świadczeń Rodzinnych i Funduszu Alimentacyjnego. Do podstawowego zakresu działania należy w szczególności:

  • wydawanie wniosków w sprawie świadczeń z funduszu alimentacyjnego,
  • prowadzenie rejestrów wniosków i udzielonych świadczeń z funduszu alimentacyjnego,
  • opracowywanie i wydruk decyzji w sprawie świadczeń z funduszu alimentacyjnego,
  • prowadzenie postępowań wyjaśniających i sprawdzających w sprawie świadczeń z funduszu alimentacyjnego,
  • prowadzenie postępowań wobec dłużników alimentacyjnych,
  • sporządzanie sprawozdań i analiz z zakresu świadczeń z funduszu alimentacyjnego,
  • szacowanie potrzeb finansowych na realizację zadań wynikających z realizacji ustawy o pomocy osobom uprawnionym do alimentów,
  • prowadzenie procedur egzekwowania nienależnie pobranych świadczeń z funduszu alimentacyjnego,
  • prowadzenie szkoleń wewnętrznych w zakresie świadczeń z funduszu alimentacyjnego,
  • udzielanie klientom pełnej informacji na temat możliwości ubiegania się o świadczenia z funduszu alimentacyjnego

 

W sprawach dot. świadczeń rodzinnych i funduszu alimentacyjnego należy zgłaszać się do pok. nr 1 lub 2 (parter) 

Wytworzył:
Artur Obarzanek
Udostępnił:
Obarzanek Artur
(2008-11-24 10:16:09)
Ostatnio zmodyfikował:
Obarzanek Artur
(2022-03-24 20:17:50)