Świadczenia z Funduszu Alimentacyjnego
Miejsko-Gminny Ośrodek Pomocy Społecznej w Bornem Sulinowie realizuje zadania wynikające z ustawy z dnia 7 września 2007 r. o pomocy osobom uprawnionym do alimentów.
Zadania wynikające z ustawy o pomocy osobom uprawnionym do alimentów realizowane są przez Sekcję Świadczeń Rodzinnych i Funduszu Alimentacyjnego. Do podstawowego zakresu działania należy w szczególności:
- wydawanie wniosków w sprawie świadczeń z funduszu alimentacyjnego,
- prowadzenie rejestrów wniosków i udzielonych świadczeń z funduszu alimentacyjnego,
- opracowywanie i wydruk decyzji w sprawie świadczeń z funduszu alimentacyjnego,
- prowadzenie postępowań wyjaśniających i sprawdzających w sprawie świadczeń z funduszu alimentacyjnego,
- prowadzenie postępowań wobec dłużników alimentacyjnych,
- sporządzanie sprawozdań i analiz z zakresu świadczeń z funduszu alimentacyjnego,
- szacowanie potrzeb finansowych na realizację zadań wynikających z realizacji ustawy o pomocy osobom uprawnionym do alimentów,
- prowadzenie procedur egzekwowania nienależnie pobranych świadczeń z funduszu alimentacyjnego,
- prowadzenie szkoleń wewnętrznych w zakresie świadczeń z funduszu alimentacyjnego,
- udzielanie klientom pełnej informacji na temat możliwości ubiegania się o świadczenia z funduszu alimentacyjnego
W sprawach dot. świadczeń rodzinnych i funduszu alimentacyjnego należy zgłaszać się do pok. nr 1 lub 2 (parter)
Wytworzył:
Artur Obarzanek
Udostępnił:
Obarzanek Artur
(2008-11-24 10:16:09)
Ostatnio zmodyfikował:
Obarzanek Artur
(2022-03-24 20:17:50)