Ponowne wykorzystywanie informacji sektora publicznego
Ponowne wykorzystywanie informacji sektora publicznego- zgodnie z art. 2 pkt. 1 i 2 ustawy z dnia 25 lutego 2016r. o ponownym wykorzystaniu informacji sektora publicznego stanowi wykorzystywanie przez osoby fizyczne, osoby prawne i jednostki organizacyjne nieposiadające osobowości prawnej, zwane dalej ,,użytkownikami" każdej treści lub jej części, niezależnie od sposobu jej utrwalenia w szczególności w postaci papierowej, elektronicznej, dźwiękowej, wizualnej lub audiowizualnej, będącej w posiadaniu podmiotów zobowiązanych do udostępnienia lub przekazywania tych informacji w celu ponownego wykorzystywania, w celach komercyjnych lub niekomercyjnych innych niż pierwotny publiczny cel, dla którego informacja została wytworzona.
Ponowne wykorzystywanie informacji sektora publicznego przekazywanych na wniosek
Wniosek o ponowne wykorzystywanie wnosi się w przypadkach, gdy informacja sektora publicznego:
- nie została udostępniona w Biuletynie Informacji Publicznej lub w centralnym repozytorium;
- została udostępniona w sposób inny niż określony w pkt 1 i nie zostały określone warunki ponownego wykorzystywania lub opłaty za ponowne wykorzystywaniealbo nie poinformowano o braku takich warunków lub opłat;
- będzie wykorzystywana na warunkach innych niż zostały dla tej informacji określone;
- została udostępniona lub przekazana na podstawie innych ustaw określających zasady i tryb dostępu do informacji będących informacjami sektora publicznego.
Szczegółowe:
- zasady udostępniania i przekazywania informacji sektora publicznego w celu ponownego wykorzystania,
- podmioty, które są zobowiązane do udostępniania i przekazywania informacji,
- warunki ponownego wykorzystania,
- zasady ustalania opłat za ponowne wykorzystanie,
określa ustawa z dnia 25 lutego 2016 r. o ponownym wykorzystaniu informacji sektora publicznego (Dz.U. poz. 352). (121KB pdf.)